Hogyan (ne) add el a termékeidet [fiktív termékoldal elemzés]

Szerző: Horváth Tamás Kategória:

Olvasási idő: 5 perc

Valamiért sokan nem akarják eladni a terméküket.

Másra nem tudok gondolni, hiszen ott van a kép a termékismertetőben, de nincsen semmiféle leírás, csupán a száraz számok és néhány sor arról, hogy ez egy asztal. Akkor most hogy is van ez? Van egy jó cuccom, ezért megtartom magamnak?

Egy kitalált asztalos, Béla személyében mutatom be, milyen is egy rossz termékoldal.

Miközben a termékoldal készítés szolgáltatásom ismertetőjét írtam, eszembe jutott, hogy lehetne egy jópofa (de persze mégis vérkomoly) cikksorozat azokról a termékleírásokról, amik iskolapéldái annak, hogyan nem szabad eladni az árucikkedet.

Fontos hozzátenni, hogy valós helyzetekkel, de valótlan adatokkal dolgozom, hiszen senkinek a renoméját nem akarom tönkretenni. Tehát a sztori szereplője kitalált alak, így mindennemű egyezése a valósággal csupán a véletlen műve. 

(Ezúton is elnézést kérek minden Béla nevezetű asztalostól.)

A cikkben bemutatom Bélát és az egyik portékájának, egy széknek, a termékoldalát. Megnézzük, miben hibázott és hogyan lehetne ezt orvosolni.

A rossz termékoldal

Vegyük tehát a fiktív szereplőt, Bélát, az egyéni vállalkozót, aki “nem akarja eladni” a termékét. Ha meg akarjuk tudni, hogy Bélának miért nem jut ideje arra, hogy kitöltse a webáruházának szövegét, akkor mélyebbre kell ásnunk. Meg kell ismernünk őt és a problémáit, tehát – szövegírói szemmel – fel kell építenünk a buyer personá-t.

Béla vagyok, 45 éves…

Emberünknek rengeteg munkája van, azonban ez nem volt mindig így. 2009-ben, amikor még javában tombolt a válság, megpróbálta fenntartani magát abból, hogy saját készítésű bútorokat árult. A fia szerencsére értett a weboldalakhoz, így létrehozott egy kezdetleges webáruházat, ahová lefényképezte édesapja termékeit és felrakta őket. A vállalkozás nem hozott sokat, de épp eleget, hogy átvészeljék a nehéz időszakot.

Bélának most, 2019-ben asztalosként rengeteg munkája van, azonban még mindig szeret faragni. Így, ha ideje engedi, egyedi asztalokat és székeket gyárt. A fiának – aki már a fővárosban él – havonta egyszer elküldi fényképeket, amiket készít, ő pedig feltölti őket a weboldalra. Azonban a fia szerint időpazarlás, hiszen a kutya sem veszi meg őket.

És hogy miért? Egyszerűen, mert nem találják meg.

Főszereplőnk tehát összegezve:

  • 45 éves, családos, egy fia van
  • Rengeteg a munkája, sokszor még hétvégén is dolgozik
  • Szakmunkásként nem igazán érdekli a számítástechnika, ezért nem is ért hozzá
  • Azonban a munkája a hobbija is, ezért nem akar lemondani a webáruházról

A fia megkeres egy szövegírót, hogy vizsgálja meg, mi lehet a baj az oldallal.

Hogy a buyer personánk miért nem tudja eladni a termékét? Mert nincs megfelelő termékoldal.

Méret:
szélesség: 50 cm
magasság: 100 cm
mélység: 60 cm

Terméktulajdonságok:
fa

A leírás sajnos kicsit hiányos. Bár pozitívum, hogy legalább tartalmazza a szék méreteit, még azt is látjuk, hogy fából készült, de ez édes kevés.

(Megj.: Egyébként meglepődnél, hogy mennyi nagyvállalat rendelkezik ilyen hiányos termékleírásokkal. Pedig nekik pénzük és kapacitásuk mint a tenger.)

Mit tehet a szövegíró, hogy segítsen az egyéni vállalkozónak? Elemzi az oldalt és nekilát a munkának.

Egy jó termékleírás magától eladja a széket

Joggal merülhet fel a kérdés, hogy hogyan készítse el a termékleírást? Mit tartalmazzon?

A copywriter először is tartalmi szempontból optimalizálja a képet.

Fájl név: egyedi-kenyelmes-fa-szek
Kép Title: Tapasztalja meg a székem által nyújtott kényelmet
Alt tag: Egy stabil, erős fából készült szék aranyat ér a családban. Kiválóan alkalmas a családi étkezésekhez, de strapabírásának köszönhetően kültéren is használható.

Ezután megírja a meta leírást, ami jelenleg – 2019-ben -, 150 karakter hosszú.

Meta leírás: Egy strapabíró széket, ami ráadásul kényelmes is,  manapság nem könnyű találni. De Ön szerencsés, hiszen ránk talált!

A termékleírás

Időtálló, fából készült szék (Cím)

“Unja, hogy székfoglalóst kell játszania a vendégeivel? Elege van a multik által nyújtott, sokszor gyatra minőségből? Egyedi széket kínálok Önnek, hiszen én is ismerem ezt az érzést.

Kényelem nélkül nincsen szék (H2 kiemelés)

Asztalosként mindig is szerettem olyat alkotni, amely strapabíró és időtálló, ugyanakkor kényelmet is nyújt. Miközben a széket faragtam, gondosan ügyeltem arra, hogy ergonomikusan alakítsam ki, így azok számára is komfortos, akik gerincbántalmakkal küzdenek.

Úgy gondolom, hogy a család a legfontosabb 

Ha leülteti rá a családtagjait, garantáltan nem rohannak majd el a vasárnapi ebéd után, így sokáig beszélgethetnek az asztal körül étkezés után is. A szép nyári napokon azonban vétek bent ücsörögni, sokkal jobb a szabadban beszélgetni. Éppen ezért vastaglazúrral fedtem le, hogy kellő védelmet biztosítson a káros UV-sugarak ellen – így a széket kültéren is bátran használhatja. Strapabírásának köszönhetően pedig akár még az unokái is élvezhetik.

A szék méretei

A szék szélessége 50 centiméter, magassága 100 centiméter, mélysége pedig 60 centiméter, így ideálisan elfér akár 4 darab is egy közepes családi asztal körül.

Az ára

Egy gondosan elkészített szék ára: 50.000 forint. Azonban ezért nem csak egy széket kap, hanem egy családtagot, amely még hosszú évek múlva is Önökkel lesz.

A szövegíró előtt egy bölcs szakember képe sejlett fel, éppen ezért a termékoldal hangvételét is ehhez igazította. Az elején igyekezett egy frappáns, lényegre törő és személyes hangot megütni. Ezután adott egy keretet a mondandónak a H2-es kiemeléssel.

A méreteket sem szárazan tálalta, hiszen az olvasó számára ezek csak számok. Sokan nem tudják elképzelni, mekkora egy 50x100x60-as szék. Na nem azért, mert hülyék lennénk, hanem egyszerűen így vagyunk beprogramozva. Azonban az a kifejezés, hogy “ideálisan elfér akár 4 darab is egy közepes családi asztal körül” már sokkal konkrétabb.

Az ár kényes téma, hiszen egy minőségi darabot ad el, amiben rengeteg munkaórája van. Azonban ez nem érdekli a vásárlót, csak az eredmény. Éppen ezért az ár után megindokolja, miért ennyi: mert ez minőség, ami nem csupán egy-két évig, hanem jó esetben akár 20 évig is tart.

A termékleírás mintája

Egy termékoldal esetén fontos a jó cím, a tagoltság (H2, H3), illetve az üzenet is.

Konklúzió

Egy termékoldal minta jól mutatja, hogy nem szabad csupán a száraz, semmitmondó, szürke szövegek felé hajlani. Igenis bele kell ölni némi időt és energiát – főleg a kkv-k esetében -, ha helyet akarnak maguknak a piacon.

Ami a termék szövegének megírása esetén még kiemelten fontos az az, hogy pontosan határozzuk meg a célcsoportot. A szövegíró ebben az esetben a gyerekes, kertes házban élő szülőket célozta meg, akiknek fontos a minőség és ezért hajlandóak az átlagár többszörösét is megadni.

Ezenkívül fontos a hang, amivel megszólítja a vásárlókat, továbbá a keretet sem szabad figyelmen kívül hagyni. A H2-es kiemelés SEO szempontból is fontos, hiszen segít könnyebben megérteni a robotoknak az oldal tartalmát és az olvasást is megfelelően tagolja.

És hogy mi lett Bélával?

Végső soron happy end lett a sztori vége, hiszen miután a szövegíró tartalmi és SEO javaslatokkal is segítette őket, egy év után már sokkal több időt tudott áldozni a hobbijára, amely később a főállása is lett. Indított egy blogot és azóta is boldogon posztolja a munkafolyamatokat és hasznos tippekkel, tanácsokkal látja el az olvasókat.


Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük