Olvasási idő: 13 perc

Mi lenne, ha azt mondanám, hogy néhány tízezer forint befektetésével akár több millió forintot megsprólhatsz?

Vagy még jobb: mi lenne, ha azt mondanám, hogy egy-egy contenttel akár több millió forintot is kereshetsz?

Ez mind szép és jó, de a mi lenne, ha… nem egy stratégia, hanem csak egy lepkefing. Azonban, ha a cikk végére érsz, te is meglátod majd, hogy mekkora kihasználatlan potenciál is (nem, nem potenciális) rejlik a linképítésben.

Miért fontos a linképítés?

Általában ez az egyik első kérdés, amit ezzel kapcsolatban telefonon, vagy e-mailben feltesznek az ügyfelek.

Ez persze tök logikus is, hiszen senki sem anyatejjel szívja magába a linképítés lényegét, és a suliban, egyetemen sem tanítják. Amikor azonban megkérdezik, általában annyi infót át akarok adni egyszerre, hogy a telefonban hebegek és habogok, a mailekben pedig többnyire sokoldalas litániákat írok.

(Megjegyzés: Többek között azért is írtam ezt a cikket, hogy legyen egy átólcettig útmutató, amit bármikor ajánlani tudok olvasásra a leendő ügyfeleknek is.)

Hogy miért fontos a linképítés, azt leginkább egy szólással vezetem fel, ami nagyon is jól illik erre: “Madarat tolláról, embert barátjáról”.

Ha nem ismernéd a mondást, ennek a rövid lényege az, hogy ha te jó fej vagy, akkor valószínűleg a barátaid is azok. De ha egy bunkó vagy, aki hazudik mint a vízfolyás, akkor van rá sansz, hogy a barátaid szintén hasonlóak.

De hogyan is kapcsolódik ez a linképítéshez?

Ha a honlapodnak komoly, megbízható oldalakról van backlinkje (például index.hu, hvg.hu, vagy akár kormányzati (.gov) és oktatási (.edu) oldalak, akkor minden bizonnyal jó szakmai cikkeket írsz.

Ha a kutya nem linkel az oldaladra, akkor a Google valószínűsíti, hogy a tartalmad senkit sem érdekel, ergo nem releváns (tehát nem kerülsz a Google top találatai közé).

A linképítés tehát azért fontos, mert ad egy úgynevezett TrustRanket az oldaladnak, ami tulajdonképpen egy virtuális megbízható oldal plecsni.

Na de mi nevezhető manapság megbízható linknek? Honnét lehet releváns backlinket szerezni az oldaladra (és egyáltalán mit is jelent ez)?

A linkek és a Google megértéséhez ugorjunk vissza egy picit az időben.

Vissza a jövőbe…

Az internet hőskorában még rohadt egyszerűen a top oldalakra lehetett kerülni.

Elég volt néhány releváns kulcsszót egymásra halmozni, beregisztrálni pár linkkatalógusba, vagy linkfarmos linket vásárolni magunknak, és máris ott lehettünk az elsők között. Teljesen mindegy volt az, hogy milyen minőségű a tartalmunk és hogy honnét származnak ezek a backlinkek.

Ez mára – szerencsére – jelentősen megváltozott. A technika ugyanis eljutott arra a szintre, hogy szemantikailag (tehát a szöveg környezetét is figyelembe véve) értelmezni tudja a szöveget. Így előnyben részesülnek az olyan oldalak, amik hasznos, jó cikkeket adnak az olvasók kezébe.

Ezzel leáldozott a katalóguslinkek korának is, és egy új korszak köszöntött be.

Kvázi kijelenthetjük, hogy a keresési-, és linképítési szokásokat két jól elkülöníthető időszakra; 2012 előttre és utánra datálhatjuk.

Ekkor, 2012-ben jelent meg ugyanis az úgynevezett Pingvin-algoritmus, ami azóta is meghatározza a keresési szokásokat.

Ma már a pénzért vásárolt katalóguslinkek és a linkfarmos linkek nem működnek – sőt, kifejezetten árthatnak az oldal “imidzsének”, azaz megítélésének a Google szemében.

Ehelyett sokkal szofisztikáltabb linképítési megoldásokra kell törekedni, hogy előrébb kerüljünk a Google rangsorban.

Mit is jelent tehát a linképítés?

A linképítés fogalma azt takarja, hogy hasznos, releváns hiperhivatkozások (backlinkek) mutatnak az oldaladra.

Maga az internet olyan, mint egy hatalmas pókháló: mindegyik pont kapcsolatban van egymással.

A keresőrobotok pedig – mint a pókok – végighaladnak a pókháló pontjain és az alapján térképezik fel az oldaladat. A link az, ami az egyik pontot összeköti a másikkal; így pedig már könnyű felismerni ennek a jelentőségét is.

Hiszen ha az oldalad csak “lóg a levegőben” és nincs háló ami elvezessen odáig, úgy a kereső számára sem lesz releváns.

Maga a linképítés egyébként egy lassú folyamat, és nem is szabad, hogy gyors legyen. Gondolj bele, ha egyik napról a másikra hirtelen 50 backlink mutatna az oldaladra a semmiből.

Az ilyen eseteket a Google keményen büntetheti, hiszen manipulációt sejthet a háttérben.

Remélem eddig viszonylag egyszerű volt, és könnyen átment a dolog, mert ezen az egyenes úton most jön egy kis kátyú. És, mint egy jó lengéscsillapító, igyekezlek majd ezen a kátyún a lehető legkönnyebben átvinni, és remélhetőleg ez is könnyen emészthető lesz majd.

A backlinkek közül ugyanis megkülönböztetjük a dofollow és nofollow linkeket.

Mi a különbség a dofollow és a “nofollow” linkek között?

Ha backlinket helyezel el egy adott szövegben, akkor te csak azt látod, hogy ha rámész a kurzurral, akkor a nyíl helyett egy kézfej lesz, valamint eltérő színű a többi szövegtől. (Plusz néha alá is húzzák őket.)

Azonban a weboldal kódjában ez egészen máshogy néz ki. Vegyük például ezt a szöveget:

“Biztosan láttátok már a Kísértetjárás Connecticutban című filmet.

Ezt html kódban a következőképpen fest:

A dofollow link az alapértelmezett, ezért a html kódban nem látszik. Erősebb linkerővel bír, mint a nofollow.

Alapesetben egy link így néz ki, azonban hozzá lehet adni egy ún. “rel” attribútumot, ami “javasolja” a keresőrobotok számára, hogy milyen legyen a link.

Ha példuál néhány hónapja a rel=”dofollow”-t javaslod, akkor az nagyobb nagyobb linkerővel bírt, mint a rel=”nofollow”. A “nofollow” egyébként így néz ki a html kódban.

A nofollow attribútumot külön jelzi a Google-nek, ez sokkal kevesebb linkerővel bír, mint a dofollow.

Ez utóbbi ugyanis azt jelenti, hogy kevesebb relevanciával bír. Azonban most már a Google a nofollow ajánlást tényleg csupán ajánlásnak veszi. Azaz a kereső dönti el, hogy a link nofollow, vagy dofollow lesz.

Most a nofollow link helyett lehet például használni a rel=”sponsored” attribútumot, ha például jelezni akarod a Google felé, hogy a linkért fizettek.

A Google-nek a sponsored nofollow címkével jelezhetjük, ha fizettek a linkért.

Halkan jegyzem meg, hogy ezt sokan nem teszik meg – nem is véletlenül. Hiszen a sponsored kevesebb linkerőt kap, mint a dofollow – és ha már fizettél a linkért, nem akarsz kevesebbet kapni a pénzedért, igaz?

Most hogy ezt (remélhetőleg) tisztáztuk, jöjjön egy másik bökkenő az úton: a horgonyszöveg.

A horgonyszöveg (anchor text) lényege röviden.

Mi a horgonyszöveg, vagyis az anchor text szerepe?

Horgonyszövegnek (vagy anchor textnek) nevezzük a link kattintható részét. Az előző példából kiindulva a “Biztosan láttátok már a Kísértetjárás Connecticutban című filmet. mondatban “a Kísértetjárás Connecticutban című filmet.” a horgonyszöveg.

A horgonyszöveggel kevesen foglalkoznak, pedig az ördög a részletekben rejlik. Épp ezért – szerintem – a linképítés egyik kulcseleme.

De miért is gondolom ezt?

Tegyük fel, hogy ott állsz a bárpultnál, és innál egy jóféle, hideg sört.

Azonban a polcon csak sörösüveg sorakoznak – márkajelölés nélkül. Honnét tudod, hogy melyik sört válaszd, ha értelmetlen és semmitmondó az üveg?

Lehet, hogy amelyikre ráböksz, egy finom, kézműves sör, de az is előfordulhat, hogy egy kommersz, ízetelen pia.

Erre valók a címkék – mondhatnád.

És milyen igazad van!

A címkék szerepét töltik be az anchor textek. Ha csak annyit látsz, hogy “olvasd el a cikket”, akkor nem tudod, hogy milyen cikkre fogsz rákattintani. Ezért nem is kattintasz rá.

Az anchornek tehát változatosnak kell lennie, és el kell mondania a lényeget – röviden, tömören.

A linképítés során ráadásul azért is fontos a horgonyszövegre különös figyelmet fordítani, mert ha konzekvensen ugyanarra a kulcsszóra mutat, akkor a Google manipulciónak veheti.

Tehát ha megjelenik az oldaladon egy cikk az Ariel mosóporról, és 15x linkelsz az Ariel mosópor nevére, akkor a Google gondolhatja, hogy ez egy fizetett szponzorációs cikk, ezért automatikusan ráaggatja a “sponsored” attribútumot. (Igen, úgy, hogy te nem is javasoltad. Nagy franc ez a Google.)

Épp ezért kevesebb linkerővel is bír majd, mint egy dofollow link.

Tehát megmutattam neked az alapokat, vagyis most már tudod, hogy

  • mit jelent a linképítés,
  • mi az a nofollow és a dofollow attribútum,
  • illetve mi az az anchort text.

Mielőtt azonban elmondanám a legjobb linképítős tippeket, nézzük meg, hogy milyen is a jó backlink.

A jó, a rossz és a csúf backlink... vajon melyik melyik a linképítésben?

A jó, a rossz, és a csúf backlink

A gyenge filmcímes hasonlatom után bemutatom részletesen, mire is gondoltam.

(Igen, tényleg lesz értelme a címválasztásnak.)

A jó backlink

A jó backlink egy erős, releváns oldalról származik, és organikus.

Tegyük fel, hogy egy belsőépítész vagy, és rámírsz, hogy segítsek a linképítésben. Az első dolgom az lesz, hogy olyan oldalakat keresek, amik erősek és relevánsak.

A lakbermagazin.hu például az első, a lakberendezés kulcsszóra – ami számodra, mint belsőépítsz egy releváns kulcsszó lehet. Ez már egy nagyon nagy pozitívum, így lecsekkolom az Ubersuggestben, hogy tényleg olyan jó-e, mint gondolom.

Bingó!

Egy csomó releváns kulcsszóra az első helyen szerepel, úgyhogy mélyebben beleásom magam, milyen cikkek is a legolvasottabbak, és melyik kulcsszavakra rangsorol a legjobban.

Itt megnézem, hogy:

  • mekkora a verseny az adott kulcsszóra,
  • mekkora a keresési volumen,
  • illetve azt, hogy szezonális kulcsszóról van-e szó, és ha igen, szezonja van-e.

Például december tájékán a “karácsonyi lakásdekorációs ötletekre” céloznék egy cikkel. Hiszen a kulcsszóra van keresés, jól pozicionál rá az oldal (első helyen van), és szezonja is van.

Ezután megbeszéljük, hogy az oldaladon van-e ezzel kapcsolatban blogbejegyzés vagy bármi, amire lehetne linkelni. Ha nincs, gyorsan írok egy szuper cikket erről.

Majd ennek a cikknek egy részét kiragadom, és írok egy másik tartalmat, amit elküldünk a céloldalnak.

Ezután pedig várunk a visszajelésre – és remélhetőleg elfogadják. Ha igen, van egy szuper backlinked organikusan az odaladra, és egy csomó embert átterelünk majd az oldalról.

Így néz ki a linképítés, egy példával, ábrán keresztül.

Ez tehát egy jó backlink. De mit is jelent a linképítés során egy rossz backlink? Létezik-e egy általán ilyen?

Naná, hogy létezik.

A rossz backlink

Rossz backlinknek hívom azokat, amik egész egyszerűen károsak az oldaladra nézve.

  • Spam linkek: Ezek a backlinkek, amiket például egy-egy fórumon, vagy oldalon komment formájában hagysz ott.
  • Linkkatalógusokból származó linkek: Ahogyen feljebb is írtam, anno, a Pingvin-algortimus frissítés előtt népszerű volt, ma már azonban manipulációnak tekintheti a Google.
  • Linkfarmokról származó linkek: Szintén zenész.

Sokan idesorolják az alacsony domain ratinggel (DR) bíró oldalakat is. Itt pedig álljunk is meg egy pillanatra.

Domain rating? Ez meg mi a fene?

A domain rating tulajdonképpen egy arányszám, ami a weboldal megbízhatóságát mutatja meg, egy 1-től 100-ig terjedő skálán. Minél magasabb ez a szám, annál megbízhatóbb az oldal.

Azonban egy új, induló oldal, hiába releváns és jó infókkal bíró site, alacsony domain ratinggel rendelkezik, hiszen az adott honlap életkora is egy rangsorolási faktor.

Épp ezért nem lehet kijelenteni azt, hogy egy 10-es DR-rel bíró oldal rossz: lehet, hogy csak friss, és kevés a rá mutató link. És az is lehet, hogy az oldal 10 év múlva már 60 domain ratinggel fog szerepelni.

Én tehát a fent felsorolt, három kategóriát tartom kifejezetten toxikus linknek, ami káros hatással van ésvagy lehet az oldaladra. Ezeket mindenképp érdemes eltávolítani. Igen, még akkor is, ha egy csomó pénzt kidobtál rá egy kókler marketingesnek, vagy SEO-snak.

Na de lépjünk is tovább: jöjjenek a csúf backlinkek!

A csúf backlinkek

Okés, ilyen backlinkek valójában nem léteznek, a Nagy Könyv szerint, csak én hívom őket így a négy fal között.

Ezek olyan hiperhivatkozások, amik nem releváns oldalról származnak, de azért hasznosak.

És hogy mire gondolok, amikor ezt mondom?

Térjünk vissza a belsőépítészes példára.

Ha van egy olyan backlinked belsőépítészként, ami mondjuk világgazdaság weboldaláról származik, akkor hiába nem releváns a számodra, mégis egy hasznos hivatkozásról van szó.

Egy másik példa: Ha a Burger King oldalára hivatkozik egy neves személyi edző, akkor totál ellentétes oldalon állnak, mégis van egy értékes backlink.

Szóval nem káros, nem toxikus, csak furcsán mutat az oldaladon – egész egyszerűen azért, mert nem vág témába.

Miután ezeket a fogalmakat is letisztáztuk és már tudod, milyen a jó és a toxikus backlink, térjünk rá a lényegre.

Adok néhány tippet a linképítéshez.

Linképítés tippek

Említések – lődd be a Google Alerts-et!

Talán az egyik legegyszerűbb linképítési technika az, ha beállítod a Google Alerts-et.

Olyan kulcskifejezéseket adhatsz meg, amit kapcsolódik hozzád, a weboldaladhoz.

Az én esetemben például a “Horváth Tamás” kulcsszó nem túl jó, mivel az énekesről szóló összes cikkről kapok értesítést. Viszont a “Contentghost” már szuper, hiszen egyedi, és ez maga a brand név.

Szóval: beállítod az Alertset az adott kulcsszóra, majd megadod az e-mail címet, ahová az értesítés érkezik. Ha pedig kapsz egy ilyet, írsz egy e-mailt a szerkesztőnek vagy a weboldal tulajdonosának, hogy legyen szíves linkelni a főoldaladra vagy egy adott mellékoldalra.

Így tök egyszerűen szerzel egy backlinket, és semmibe sem került – csupán néhány percbe, amíg kikeresed a szerkesztő/tulaj e-mail címét és megírod a levelet.

Szerezd meg a konkurencia backlinkjeit

Ez már egy picit fifikánsabb.

Először is meg kell határozni a fő kulcsszavaidat, amik jellemzik a tevékenységedet, majd be kell ütni őket a keresőbe, és listázni a konkurenciát.

Miután megvan a top 5 konkurencia listája, egy analitikai programmal (én általában erre is az Ubersuggestet használom, de Ahrefs, vagy a SemRush talán még profibb), és meg kell nézni, milyen backlinkek mutatnak rá.

Ezután ki kell exportálni őket egy táblázatva (általában csv-be tölti le automatikusan) és szelektálni kell a toxikus és nem releváns linkeket.

Ezt követően lesz egy listád arról, hogy honnét érdemes backlinket szerezni. És itt jön a legnehezebb része: olyan tartalmat kell gyártanod, amit megjelentetnek.

Vendégposztok

Ilyen tartalom például a vendégposzt, amit vendégszerzőként írhatsz.

Megbeszélhetitek, hogy milyen tartalom az, ami leginkább érdekelné az olvasókat, te pedig a lehető legjobb tudásod szerint megírod a cikket.

Érdemes olyan bejegyzést írni, ami kapcsolódik a tevékenységi körödhöz, így tudsz linkelni a saját oldaladra is.

A linképítésben segítenek az infografikák is.

Infografikák

Az infografika nem más, mint a szöveg, a kép, és egyéb vizuális elemek mixe. Picit hasonlóan működik, mint egy animáció. A képi elemet ugyanis az emberi agy könnyebben feldolgozza és sokkal rövidebb idő alatt lehet vele sokkal több infót átadni.

Épp ezért az infografikának (vagy ahogyan Brian Dean nevezi őket, Guestographics-nak, ami szabad fordításban annyit tesz: vendéggrafika) elég nagy sikere van.

Azzal kapcsolatban, hogy hogyan tudod alkalmazni a marketingben, van egy elég jó cikk a neten (még az is lehet, hogy én írtam).

Talán egy fokkal érdekesebb a PornHub 2019-es infografikája arról, hogy hányan használják az oldalt, és menny időt töltenek pornónézéssel.

Az ilyen pikáns, vicces, provokatív tartalmak egyébként vírusszerűen (virálisan) terjednek, rengetegen osztják meg és hozzák le őket.

A legjobb, ha saját kutatásból készül a tartalom, és még nem található meg sehol máshol a neten. Ezek az egyedi grafikák sok esetben akár 1-2-3 millió fointos nagyságrendő backlinket is szerezhetnek.

Felhőkarcoló-technika (Skyscraper Technique)

A felhőkarcoló-technika elnevezés szintúgy a Backlinko atyjához, Brian Dean nevéhez fűződik. A lényege, nagyon röviden, hogy keresni kell egy értékes tartalmat a piacodon belül, amire sokan hivatkoznak, és írni egy még jobb, még részletesebb cikket.

A cikkek hossza leginkább egy felhőkarcolóhoz hasonlít – innét is ered a technika neve.

Releváns tartalmat te is tudsz keresni, nem kell hozzá semmilyen speciális eszköz.

Linképítés tippak a Sycraperhez:

  • Nézd meg, mit publikált legutóbb a konkurensed, aminek nagy sajtóvisszhangja volt (vagy a legtöbb lájkot, megosztást kapta).
  • Keress a Google-ben, beírva a megfelelő kulcsszavakat. Az első helyen a Google által, jelenleg legértékesebbnek vélt tartalmak vannak előre. (Azért írom, hogy jelenleg, mert ez bizony folyamatosan változik, ahogyan az algoritmus is.)
  • Írd fel, hogy ezekből a cikkekből mi az, ami hiányzik, mivel egészítenéd ki.
  • Ezek után írd meg a bejegyzést, térj ki a cikkben minden részletre, ami fontos lehet az olvasó számára
  • Juttasd el a posztot az olvasókhoz (vendégcikkel, Facebookon, LinkedInen, e-mailen keresztül vagy akár letölthető csali formájában)
  • Élvezd, ahogyan nő az organikus forgalmad

Megjegyzés: Habár Deannek nagyon bejött a húzás, hiszen mindössze két hét alatt megduplázta a forgalmát ezzel a technikával, nem biztos, hogy a te piacodon is működni fog. Ehhez ki kell kérni egy szakértő tanácsát, és alapos piackutatást tartani, hogy érdemes-e egyáltalán nekiállni.

Egy stratégia nélküli content ugyanis csak egy lesz a sok közül – és vajmi kevés haszna lesz.

Azonban, ha szerencséd van ésvagy jó kapcsolatokkal rendelkezel, akkor sokan, nagyon sokan fognak rád hivatkozni. És bizony megint csak ott tartunk, hogy jó néhány százezer, netán millió forint ott marad a zsebedben.

PR-cikkek és natív tartalmak

A PR-cikkek célja az eladás, és a brand-építés. Ugyanakkor, ha nagyon jó a tartalmad, akkor értékes backlinket is szerezhetsz vele.

Az indexen például jelent meg egy olaj kisokos, ami segít abban, hogy kiválasszuk, mihez milyen olaj illik leginkább. Igen ám, azonban látjuk a Vénusz logót, így egyből beugrik, hogy vajon mennyire hiteles a cikk. Erre pedig a legjobb válasz, hogy annyira hiteles, amennyire te annak véled.

Én például nem győzöm hangsúlyozni az ügyfeleimnek azt, hogy az őszinte cikkek sokkal jobban hoznak a konyhára, mint az agyonhájpolt, önszopó posztok. Egész egyszerűen azért, mert őszinték.

Ha minden fehér (tehát mindent pozitívan adsz elő), akkor az olvasó fejében felvillan a vörös fény, és egész egyszerűen ignorálja a tartalmat. Azért, mert egyszerűen nem létezik, hogy a te terméked tökéletes. (Ha mégis, feltétlenül vedd fel velem a kapcsolatot, mert együtt bankot robbantunk.)

Az olvasók (épp ezért én is) sokkal jobban preferálják azokat a tartalmakat, amik:

  • szórakoztatóak
  • edukatívak
  • őszinték
  • és úgy szólnak hozzád, hogy megértsd (tehát a célcsoport nyelvezetén íródnak)

Én például a PR-cikkben még a brand név említését sem tartom különösen fontosnak.

És itt jön egy fontos határvonal, vagy ha úgy tetszik, szürke zóna; ezt már ugyanis sok helyen natív tartalomnak hívják. (Van, aki viszont SEO PR-cikknek. Ember legyen a talpán, aki ezen ki tud igazodni, de tényleg.)

Tört linképítés

404 - Az oldal nem található - a tört link keresése jó lehetőség lehet.

Ugye már te is találkoztál ezzel a számmal? Ez egy úgynevezett tört link, ami már nem létező oldalra mutat. (Vagy azért, mert az oldalt törölték, vagy azért, mert elköltöztették, de efelejtették átirányítani.)

A 404-es és az 500-as hibakódok azonban nekünk lehetőséget jelentenek. Ugyanis, ha írunk az oldal tulajdonosának, megkérhetjük, hogy tegye be helyette a mi linkünket, hiszen nekünk is van hasonló tartalmunk.

Ez sajnos többnyire az angolszász országokban válik csak be. Nálunk, Magyarországon, kapcsolatokra ésvagy pénzre ésvagy reputációra (szakmai hitelességre, névre) van szükségünk ahhoz, hogy linkeljenek.

Persze olykor akadhat szerencsénk, és ha olyan jó fej az oldal tulajdonosa, akkor ingyen, is linkel ránk, sőt meg is köszöni, hogy felfedeztük a hibát.

Ehhez szintén nincs szükség programozói tudásra. Van ugyanis néhány olyan, ingyenes online program, aminek a segítségével te is tudsz tört linkeket keresni.

Ilyen például:

Ha elég szemfüles vagy, és szerencséd van, akkor akár értékes, ingyen backlinkekre is szer tehetsz.

Egy jó tanács: ne keress fel konkurenciát, mert el fognak hajtani.

Szóval, mire is jó a linképítés?

Ha csak a következő néhány bekezdést megjegyzed, már megérte megírnom a cikket.

Előre kerülsz a Google-ben

“Engem nem érdekel, hogy előrébb vagyok-e vagy sem, a lényeg, hogy vásároljanak.”

Az ahrefs (talán az egyik legjobb backlink-elemző és SEO szoftver) blogja szerint az oldalak 9,37%-ának van csak forgalma a keresőből.

Ez azt jelenti, hogy 90,63%-ának nincs tényleges, organikus forgalma a Google-ből. Ez hatalmas szám, és egy akkor kihagyott ziccer, amit te ma már nem engedhetsz meg magadnak.

És tudod, mi a leggyakoribb oka?

Igen. Hogy nincs, vagy nincs elég oldal, ami linkelne rájuk.

Ha bent vagy a top 3-ban, akkor a forgalom mintegy 50%-át viszed el – ez azért nem kis szám. A maradék 49%-on osztozik a 7-15. helyzett, az 1%-on pedig a többi.

Itt is persze az első helyen van a nagyobb hangsúly. Hozzávetőlegesen az 50%, 50%-a kattint az első találatra, a másodikra 33%, a harmadikra pedig 17%.

Ezek persze csak számok, és önmagukban nem jelentenek semmit. Épp ezért nézzünk egy példát.

A táska kulcsszóra az Ubersuggest szerint 12.100 találat van havonta. Ha abban a szerencsés helyzetben vagy, hogy a te webshopodat hozza első helyen a Google a kulcsszóra, akkor: 12.100*0,5=6.050, és ennek a forgalomnak a fele, azaz mintegy 3025 ember kattint rád.

Ha ennek a 3%-a vásárol (ez egy realista arány), akkor az máris 91 vásárló havonta. És ez csupán egyetlen kulcsszó.

Többen ismerik meg a márkádat

Ha annak idején te találtad volna ki az Alza marslakóját, vagy te írtad volna a Rolls Royce-reklámot, esetleg a Jobs helyett kitaláltad volna a Think different szlogent, akkor nem lenne több gondod az életben.

Manapság nehéz virális tartalmat gyártani – egész egyszerűen azért, mert nem tudjuk, miből lesz virális tartalom. Ha tudnánk, mindenki szövegíró szeretne lenni, és minden szövegíró milliomos lenne.

Egy biztos, hogy ki kell tűnnöd a digitális zajból – ezt pedig nem jó, hanem kiváló tartalommal teheted meg. És hiába van kiváló tartalmad, ha a kutya sem nézi az oldalad, akkor egész egyszerűen nem fog eljutni az emberekhez. Kellenek az olvasott médiumok, ahol ezek megjelennek, és ahol esélyük van arra, hogy virálissá váljanak.

Ezért is kerül ennyibe a cikkírás, és a jó cikkíró.

Egy jó tartalommal pénzt spórolhatsz, és növelheted az eladásaidat

Ha sok helyen hivatkoznak rád, azok mind-mind ingyen backlinket jelentenek neked, és közvetve a forgalmadra is hatással vannak. Minél többen nézik az oldaladat, annál többen fognak vásárolni.

Nem mindegy, hogy havi 100.000 látogatóból vásárol 3% (ez 3000 ember), vagy 1000-ből (ez viszont már csak 30).

A másik szempontból pedig: egy jó oldalról iszonyatosan drága lehet egy backlink. Nézzünk is pár példát, hogy most, 2020-ban, mennyibe kerül a linképítés.

Egy PR cikk az Index Belföld rovatában (text + képpel) 580 ezer forint.

A Portfoliora egy általános PR-cikk a médiaajánlat szerint 850.000 forint, két napos kiemeléssel.

Linképítés árak

A linképítés árai médiaügynökségtől, és a megrendelés volumenétől is erősen függenek. Amennyiben érdekel a szolgáltatás, írj nekem egy e-mailt, és postafordultával küldöm a részletes árajánlatot, megjelenési lehetőségekkel.

0 hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük