PR-cikk írása

Olvasási idő: 1 perc

A jó PR-cikk elad – ezzel a mondattal akár le is lehetne zárni a beszélgetést és elmenni meginni egy finom kávét.

Csakhogy…

Egy PR-cikk nem teljesítheti be úgy a végzetét (ami jelen esetben az eladás), ha el sem olvassák. De hogyan és mitől olvasnak el egy ilyen típusú cikket?

A PR-cikk kritériumai

Szubjektív véleményem a következő: Egy PR-cikk legyen

  • Őszinte
  • Informatív
  • Izgalmas

Vegyük végig sorban, miért is tartom ezeket kiemelten fontosnak.

Őszinteség: Ha hazudsz a termékedről vagy szolgáltatásodról, az mindig kiderül és ilyen esetekben soha nincsen happy end. Ez alááshatja a szakmai tekintélyedet, a céged megítélését, magyarul mindent, amiért eddig dolgoztál. Tehát fontos, hogy mindig objektív legyél. Ha egy asztal négylábú, ne írd azt, hogy 4+1, csak mert jobban hangzik.

Informatív: Egy termékről szóló cikk akkor hatékony, ha az olvasó az összes lehetséges kérdésére és problémájára választ kap (lehetőleg úgy, hogy ezeket a problémákat a te eszközöd oldja meg). Ennél fogva jó, ha minél több információ szerepel benne, minél izgalmasabb körítéssel.

Izgalmas: És itt jön be az utolsó szempont – az izgalom. Ha egy PR anyag totálisan unalmas és már a felénél elveszted a fókuszt, akkor nem fog eladni. Ehhez kell egy jó történetmesélő, egy szövegíró.

És itt jövök én a képbe…

A Contentghost lényege, hogy ghostwriterként, azaz szellemíróként, névtelenül végzem a tevékenységem. Minden szellemi tulajdon téged illet, ez pedig igaz a kész PR-cikkre is.

Mennyibe kerül?

Egy lebilincselően izgalmas 4-6.000 karakteres cikk ára 18.000 forint.

Hol jelenjenek meg a PR-cikkek?

Az anyag kiküldéséhez szükséged lesz céloldalakra, ahol a cikk megjelenik. Ha nem szeretnél külön időt pocsékolni rá, 4.000 forintos felár ellenében összegyűjtök számodra 10 oldalt (e-mail címmel és névvel), ahol releváns lehet a tartalmad.