Weboldal szövegírás

Olvasási idő: 2 perc

Ahogy az ősi kelta mondás tartja: egy jó webszövegnek működnie kell.

Ha ugyanis nem működik, akkor a weboldal sem funkcionál, hiába kifogástalan a dizájn.

Mitől lesz jó egy weboldal szövege?

“Cégünk 30 éve az ország vezető fémkaloda gyártója. Tevékenységeink között szerepel a fémkalodák gyártása, forgalmazása, kivitelezése…”

Egy unalmas és tipikusan rossz webszöveg úgy kezdődik, hogy bemutatod magad, a céged, hogyan alakult a nevetek és mi tartozik a tevékenységeitek közé. Azonban ha csak magadról beszélsz, elfeledkezel az egyik legfőbb tényezőről: a vásárlódról.

Ő nem azért jött a weboldaladra, mert kíváncsi arra, hogy az XY Kft. nevében mit jelent az Y betű, hanem valószínűleg egy probléma keres megoldást.

Meg kell találni a fájdalompontot

A fájdalompont elég furcsa szó. Amit ezzel kapcsolatban tudni érdemes az az, hogy az ügyfeled/vásárlód fejével kell gondolkoznod. Mit keres? Mit nyújthatok neki? Miért jobb az én termékem, mint a konkurenciáé?

Ha megvan a fájdalompont, akkor reagálnod kell rá. El kell neki mesélned, hogy a te kalodád azért jobb, mert ha idő előtt elhasználódna, cseregaranciát vállalsz rá.

A megfelelő tagolás és a jó head-ek (alcímek) kiválasztása

Biztosan te is tapasztaltad már, hogy az emberek nem szeretik a tömör szövegeket és a bonyolult barokkos körmondatokat, hiszen amint a szöveg végére értek, szinte már el is felejtik, hogy mi is volt a sor elején, végső soron pedig elvész a fókusz és a mondanivaló.

Túl hosszú volt a mondat? Eléggé. Tapasztalataim alapján ennél rövidebb és tömörebb mondatok kellenek. Lényegretörőbbek, amik megfelelően vannak tagolva.

Ezenkívül olyan figyelemfelhívó alcímek kellenek, amelyek megfogják a vásárlót. Az ember szeme olvasás közben úgy működik, hogy miközben lefelé görget, gyorsan végigpörgeti az alcímeket. Ha nem jók, nem érdekesek, akkor továbbáll.

Először a termék, azután pedig az árak

Ha belépsz egy boltba és köszönés helyett azzal fogadnak, hogy 500 forint egy kiló kenyér, valószínűleg sarkon fordulsz és meg sem állsz a legközelebbi mekiig.

De ha illedelmesen köszönnek és elmondják, hogy ez a kenyér azért 500 forint, mert 10 éves kézműves kovásszal készült, továbbá falusi nénik apró kezecskéivel gyúrják ilyen finomra és omlósra, akkor máris más a helyzet.

Miért én?

Ha idáig eljutottál a szövegben, akkor olvastatta magát. Ha pedig olvastatta magát és felveszed velem a kapcsolatot, akkor jól is konvertál.

Mondhatnám, hogy többéves szövegírói tapasztalatom van, empatikus vagyok és tudok a vevők fejével gondolkozni, de mindez inkább csak rizsa.

Én pedig inkább a szöveggel szeretnélek Téged meggyőzni.

A szolgáltatás ára: 24.000-40.000 forint/weboldal (körülbelül 15-25.000 karakter)

Fontos! Ez az ár teljes webszöveg esetén értendő. Ha már rendelkezel szöveggel, vagy one page oldalra van szükséged és kevesebb a karakterszám, úgy az ár változhat.

Ha te is szeretnél hasonló webszöveget, akkor keress fel bátran. (Kérés szerint plusz díj ellenében vállalom a tartalomfeltöltést és a tördelést is, ez azonban függ a szöveg mennyiségétől és a weboldal minőségétől is.)